De hitte zal blijven en we moeten ze ruimte geven!

Hoe komt het dat we keer op keer reageren alsof hitte een tijdelijke noodtoestand is?

De essentie van het artikel uit De Tijd:

  • De auteur
    Stefanie Dens is opgeleid als ingenieur-architect en stedenbouwkundig ontwerper en ze doet onderzoek aan het Instituut voor Tropische Geneeskunde.
  • De kwestie
    Hitte lijkt ons telkens weer te overvallen, terwijl we weten dat we er vaker mee geconfronteerd zullen worden.
  • De conclusie
    We moeten niet zozeer kijken naar individuele bescherming, maar warmte inbouwen in onze cultuur en architectuur, met aandacht voor de buitenruimte.

Lees hier het volledige artikel op de website van De Tijd.